جزوه
اقتصاد کلان 1 دکتر صمصامی
جزوه اقتصاد کلان 1 دکتر صمصامی |
![]() |
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1865 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 152 |
جزوه اقتصاد کلان 1 دکتر صمصامی
پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ)
پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 6 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ) در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
این ابزار یک مقیاس خودسنجی 39 آیتمی است که توسط بائر و همکاران (2006) از طریق تلفیق گویه هایی از پرسشنامه ذهن آگاهی فریبرگ (والاش[2] و همکاران، 2006)، مقیاس هوشیاری و توجه ذهن آگاه (براون و ریان، 2003)، مقیاس ذهن آگاهی کنچوکی (بائر و اسمیت[3]، 2004)، مقیاس تجدیدنظر شده ذهن آگاهی شناختی و عاطفی (کومر[4] و همکاران، 2005) و پرسشنامه ذهن آگاهی سوتامپتون (چادویک[5] و همکاران، 2007) با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی[6] تحول یافته است. بائر (2006) تحلیل عاملی اکتشافی را بر نمونه ای از دانشجویان دانشگاه انجام داد. عامل های بدست آمده این چنین نامگذاری گردید: مشاهده، عمل توأم با هوشاری، غیرقضاوتی بودن به تجربه درونی، توصیف و غیر واکنشی بودن.
عامل مشاهده در برگیرنده توجه به محرک های بیرونی و درونی مانند احساسات، شناخت ها، هیجان ها، صداها و بوها می باشد. توصیف به نامگذاری تجربه های بیرونی با کلمات مربوط می شود، عمل توأم با هوشیاری در برگیرنده عمل کردن با حضور ذهن کامل در هر لحظه است و در تضاد با عمل مکانیکی است که در هنگام وقوع ذهن فرد در جای دیگری است. غیر قضاوتی بودن به تجربه درونی شامل حالت غیر قضاوتی داشتن نسبت به افکار و احساسات است و غیر واکنشی بودن به تجربه درونی اجازه آمد و رفت به افکار و احساسات درونی است بی آنکه فرد در آنها گیر کند. براساس نتایج همسانی درونی عامل ها مناسب بود و ضریب آلفا در گسترهای بین 75/0 (در عامل غیر واکنشی بودن) تا 91/0 (در عامل توصیف) قرار داشت. همبستگی بین عامل ها متوسط و در همه موارد معنی دار بود و در طیفی بین 15/0 تا 34/0 قرار داشت (نئوسر[7]، 2010).
همچنین در مطالعه ای که بر روی اعتباریابی و پایایی این پرسشنامه در ایران انجام گرفت، ضرایب همبستگی آزمون - بازآزمون پرسشنامه FFMQ در نمونه ایرانی بین 57/0=r (مربوط به عامل غیر قضاوتی بودن) و 84/0=r (عامل مشاهده) مشاهده گردید. همچنین ضرایب آلفا در حد قابل قبولی (بین 55/0=α مربوط به عامل غیر واکنشی بودن و 83/0=α مربوط به عامل توصیف) به دست آمد (احمدوند، 1390).
شیوه نمره گذاری
آزمودنی باید در یک مقیاس لیکرت 5 درجه ای از 1 (هرگز) تا 5 (همیشه) میزان موافقت یا مخالفت خود با هر یک از عبارات را بیان کند. دامنه نمرات در این مقیاس 195-39 می باشد. از جمع نمرات هر زیر مقیاس یک نمره کلی به دست می آید که نشان می دهد که هر چه نمره بالاتر باشد ذهن آگاهی هم بیشتر است.
عنوان |
همیشه |
اغلب |
برخی مواقع |
بندرت |
هرگز |
امتیاز |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
ردیف |
خرده مقیاس |
سوالات |
تعداد سوال |
1 |
مشاهده |
????????????????????????? |
8 |
2 |
توصیف |
32-16-37-2-7-12-22-27 |
8 |
3 |
عمل همراه با آگاهی |
???????????????????????? |
8 |
4 |
عدم قضاوت |
3-10-14-17-25-30-35-39 |
8 |
5 |
عدم واکنش |
??????????????????????? |
7 |
* سوالاتی که زیرشان خط کشیده نمره گذاری معکوس دارند و بر طبق جدول زیر عمل می شود:
عنوان |
همیشه |
اغلب |
برخی مواقع |
بندرت |
هرگز |
امتیاز |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
[1] . Five fact mindfulness questionnaire
[2] . Walach, J.
[3] . Smith, G. T.
[4] . Kumer, S.M.
[5] . Chadwick, P.
[6] . Factor analyses
[7] . Neuser, N.J.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 39
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پاورپوینت مدیریت اشتباهات نوجوان
پاورپوینت مدیریت اشتباهات نوجوان در 20 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 4064 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت مدیریت اشتباهات نوجوان در 20 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
با اشتباهات نوجوانان چگونه برخورد کنیم؟
برای جلوگیری از اشتباهات نوجوان ارتباط خود را با وی صمیمی کنید
به نوجوان خویش فرصت جبران بدهید
مهربانی نشانه احترام و قاطعیت به یک نوجوان در سن بلوغ است
نوجوان را به خاطر خطاهایش سرزنش نکنید
برای فرزند خود الگوی مناسبی باشید
اجتناب از مسوولیت
اهمیت نحوه برخورد با اشتباهات نوجوانان
بخشی از متن
با اشتباهات نوجوانان چگونه برخورد کنیم؟
یکی از مسائلی که پدر و مادرها در زمان نوجوانی باید به آن توجه خاصی داشته باشند، نحوه درست مدیریت اشتباهات نوجوان است. والدین باید در موقعیت های گوناگون در کنار نگهداری از فرزند خود به وی اجازه ازمون و خطا بدهند چراکه همه ما همواره از اشتباهات خود بیش ترین درس را می گیریم و نوجوان هم از این قانون مستثنی نیست.
اشتباهات نوجوان از آن مقولاتی است که اگر بدان توجه نکنیم امکان دارد سبب ایجاد بحران در خانواده شود. در دوران نوجوانی فرد مدام به ازمون و خطا می پردازد، بنابراین طبیعی است که اشتباهات زیادی از وی سر بزند.
وظیفه والدین در این شرایط این است که جهت سلامت روان و خود اتکایی نوجوان فضا و رابطه مستحکمی را در محیط خانواده ایجاد کنند تا نوجوان بتواند از خطاهایش درس بگیرد. در این دوران شخص از بچگی فاصله گرفته و به طرف بزرگسالی می رود.
ولی هنوز تجربه ها و مهارت های بزرگ سالی را کسب نکرده به همین دلیل است که دچار خطاهای زیادی می شود. نقش و شیوه برخورد با فرزندان در سن بلوغ تأثیر بسیار زیادی در شکل پذیری شخصیت و آینده آنها دارد. در ادامه به بعضی از رفتارهای والدین در مواجه با اشتباهات نوجوانان می پردازیم.
برای جلوگیری از اشتباهات نوجوان ارتباط خود را با وی صمیمی کنید
صمیمی بودن والدین با فرزندانشان میتواند بسیاری از مسایل را حل کند. و همچنین هنگامی که نوجوانی رابطه صمیمی و دوستانه ای با والدین خویش داشته باشد بیشتر ممکن است از آن ها الگو برداری و پیروی کند. بسیاری از اشتباهات نوجوانان به علت عدم وجود رابطه ای گرم و صمیمی در محیط خانواده است. هنگامی که نوجوان محبّت کافی را در خانواده دریافت نکند به طرف دوستان ناباب می رود.
به نوجوان خویش فرصت جبران بدهید
هر خطایی میتواند فرصتی برای ایجاد انگیزه در نوجوان هم باشد. خانواده ها باید تلاش کنند زمینه های جبران اشتباهات را برای فرزند خویش ایجاد کنند. والدین باید این احساس را در فرزند خویش ایجاد کنند که میتواند اشتباهاتش را جبران کند و به نوجوان خود فرصت دهند تا تجربه کند.
والدین باید روحیه امید و نشاط را در او بهبود ببخشند تا حس گناه ناشی از اشتباه مانع از کارکرد وی برای جبران خطاها و رسیدن به هدفش در زندگی نشود. این باور باید در نوجوان شکل بگیرد که چنانچه خطا نموده، وجودش بد نیست بلکه آن کار و به ویژه رفتارش؛ خطا و اشتباه بوده و میتواند رفتار خود را بهبود ببخشد. هنگامی که والدین این ها را به نوجوان بیاموزند مسوولیت پذیری را هم در وی تقویت می کنند.
و ...
جزوه
اقتصاد کلان 1 دکتر صمصامی
جزوه اقتصاد کلان 1 دکتر صمصامی |
![]() |
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1865 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 152 |
جزوه اقتصاد کلان 1 دکتر صمصامی
دانلود
اتوکد جزییات اجرای دیوار (3dpanel) نقشه های معماری فاز دو
دانلود اتوکد جزییات اجرای دیوار (3dpanel) نقشه های معماری فاز دو شامل جزییات اجرایی دیوار داخلی و خارجی در طبقات و زیرزمین اتصال دیوار به کف و سقف و تیر ، اتصال دیوارهای داخلی به خارجی به هم و به ستون ،اجرای جانپاه و بام ، تقویت محل باز شوها ، نازک کاری روی دیوارها ، نعل درگاه ها ، جزییات اجرایی ره پله می باشد |
![]() |
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | dwg |
حجم فایل | 907 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
دانلود اتوکد جزییات اجرای دیوار (3dpanel) نقشه های معماری فاز دو شامل جزییات : اجرایی دیوار داخلی و خارجی در طبقات و زیرزمین اتصال دیوار به کف و سقف و تیر ، اتصال دیوارهای داخلی به خارجی به هم و به ستون ،اجرای جانپاه و بام ، تقویت محل باز شوها ، نازک کاری روی دیوارها ، نعل درگاه ها ، جزییات اجرایی ره پله می باشد.
ادبیات
نظری تحقیق حقوق شهروندی، حقوق شهروندی از دیدگاه امام خمینی، حقوق شهروندی در غرب
ادبیات نظری تحقیق حقوق شهروندی، حقوق شهروندی از دیدگاه امام خمینی، حقوق شهروندی در غرب |
![]() |
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 94 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
ادبیات نظری تحقیق حقوق شهروندی، حقوق شهروندی از دیدگاه امام خمینی، حقوق شهروندی در غرب در 30 صفحه در قالب ورد قابل ویرایش.
بخشی از متن :
چیستی و ماهیت حقوق شهروندی
هر فردی به صرف متولد شدن در یک سرزمین موقعیت و شان شهروندی را کسب می کند. ولی مهم این است که هر یک از شهروندان در مراحل رشد و بلوغ خود امکان آن را داشته باشند که با آنچه به آنها به عنوان شهروند تعلق دارد، آشنا شوند تا بتوانند هم در انتخاب هایشان و هم در شیوه عمل شان به اصول و مبانی زندگی جمعی، سیاسی و اجتماعی خود، به عنوان شهروند، نزدیک تر و هماهنگ تر باشند. در فرهنگ اسلام واژههایی مانند: رعیت، امت، ملت، ناس و ابناء به چشم میخورد که با واژه شهروند، ارتباط نزدیکی دارند. در میان واژههای مذکور، واژه رعیت از نظر مفهوم و بار سیاسی – حقوقی از دیگر واژهها به مفهوم شهروند نزدیکتر است. رعیت به معنای مسوولیت حاکم در برابر مردم، در زبان عربی بار مثبتی دارد(الا کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته). اما مفهوم منفی آن در زبان فارسی و خلط میان این دو معنا موجب شده است که از اطلاق رعیت به مردم در نظامهای سیاسی امروز، معنایی منفی به ذهن خطور کند. رعیت در زبان فارسی به«گروهی که دارای سرپرست هستند و به کشاورزانی که برای مالک زراعت میکنند و به اتباع پادشاه و تبعه یک کشور اطلاق میشود[1]». در اسلام هر جا صحبت از رعیت شده، مراد همان حقوق شهروندی امروزی است.
«ابتدا کلمه شهروند را می توان از حیث واژه شناسی تعریف کرد. شهروند از شهر می آید و سیته[2] از واژه لاتینی سیویتاس[3] مشتق است. سیویتاس در زبان لاتین تقریبا معادل کلمه پلیس در زبان یونانی است که همان شهر است که تنها مجتمعی از ساکنین نیست بلکه واحدی سیاسی و مستقل به شمار می آید. شهروند فقط به ساکن شهر گفته نمی شود. در رم همانند آتن کلیه ساکنان، خصلت شهروندی ندارند. آن کسی شهروند به شمار می آید که شرائط لازم را برای مشارکت در اداره امور عمومی، در چارجوبه شهر داراست[4]».
در دایره المعارف فلسفه استنفورد، در تعریف شهروندی به اختصار آمده است که شهروند عضو یک اجتماع سیاسی است که بهره مند از حقوقی است که البته وظایف عضویت نیز برای او محفوظ است. در این تعریف، شهروند با یک اجتماع سیاسی پیوند خورده است. این گونه جا افتاده که منظور از اجتماع سیاسی، یک دولت سرزمینی و یک حاکمیت است. پیوندی ناگسستنی بین اجتماع سیاسی و دولت –ملت با فضای جغرافیایی ملی برقرار است. به همین دلیل است که بسیاری شهروندی را با ملیت همسان می گیرند. یعنی بایستی دولتی، سرزمینی و مرزی باشد تا بتوان از حقوق شهروندی سخن به میان آورد[5]».
«به نظر جان لاک شهروندی، مجموعه شیوه ها و تکنیک هایی نظیر مشورت، معامله، دیپلماسی و تقسیم قدرت است که می توان از طریق آنها مشکل اداره امور را بدون خشونت حل کرد. از دیدگاه تامس مارشال هم، جایگاهی اجتماعی است که در رابطه با دولت با سه نوع حق، که شامل حقوق مدنی که آزادیهای فردی، آزادی مذهب، بیان، اندیشه وغیره را در برمی گیرد. حقوق سیاسی که در بر گیرنده حق مشارکت شهروندان در اعمال قدرت سیاسی(چه در نقش دارنده قدرت سیاسی و چه در نقش رای دهنده یا تعیین کننده کسی که دارای قدرت سیاسی خواهد بود) می باشد. و حقوق اجتماعی که دامنه گسترده ای از حقوق حداقلی از رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی برای شهروندان تا حق سهیم شدن در میراث اجتماعی وغیره را دارد، می باشد. برایون ترنر با نقد نظریه های مارشال، مدلی از جامعه شناسی شهروندی ارائه می دهد که در آن چهار منبع اساسی، یعنی شهروندی، هویت، جماعت (همان دولت- ملت است.) و منابع (اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، که هر کدام حقوق مشخصی را برای شهروندان ایجاد می کنند.) را در تعامل یکدیگر دانسته و این چهار مولفه را در یک روند متقابل در ارتباط با شهر نیکو یا شهر متعالی مورد بررسی قرار می دهد[6]».
برخی از حقوقدانان درباره شهروندی گفتهاند:«کلیه افرادی که در محدوده جغرافیایی یک کشور زندگی میکنند و نیز افرادی که به عنوان تبعه در خارج از مرزهای آن کشور (جامعه) زیست مینمایند، شهروند تلقی میشوند. در این زمینه تابعیت، یک رابطه صرفا سیاسی است که فردی را به دولتی مرتبط میسازد، به طوری که حقوق و تکالیف اصلی وی از همین رابطه ناشی میشود[7]».
«حقوق شهروندی حقوقی است برای شهروندان یک کشور در رابطه با موسسات عمومی مانند حقوق اساسی، حق استخدام عمیق، حق انتخاب کردن و انتخاب شدن، حق گواهی دادن در مراجع رسمی، حق داور و مصدق شدن. بنابراین واژه مذکور اعم از حقوق سیاسی است[8]». واژه حقوق در این مفهوم به معنی جمع حق نیست بلکه دارای مفهوم تخصصی بوده و باید آن را حقوق و تکالیف مردم در قبال همدیگر و در برابر دولت حاکم دانست».
برایان.اس.ترنر، تعریفی از شهروندی را ارائه می دهد که به نظر خود او، تا حدودی تک بعدی و سهل انگارانه است. او شهروندی را مجموعه ای از حق ها و تکلیف ها در نظر می گیرد. که تعیین کننده عضویت اجتماعی- سیاسی اند و نتیجه آن عبارت است از تخصیص منابع جمعی به گروهای اجتماعی، خانوارها یا افراد. بدین ترتیب، شهروندی به منزله دسته ای از استحقاق ها و تکلیف ها تعریف می شود که افراد را به منزله اعضاء کاملا رشید و بالغ یک اجتماع سیاسی- اجتماعی در آورده و دسترسی به منابع کمیاب را برای آنان فراهم می کند[9]. در مفهوم شهروندی، همزمان حقوق و تکالیفی متناسب برای هر یک از شهروندان در نظر گرفته میشود. بر این اساس شهروندی در عینحال که مجموعه حقوقی را برای شهروندان معین میکند و آنها را بدون استثنا، بهرهمند از این حقوق میداند، تکالیفی را نیز برای آنها متصور میشود که باید به آنها بپردازند. از دیگرسو این حقوق و تکالیف، لازم و ملزوم یکدیگرند و هیچ یک را نمیتوان بدون دیگری تصور نمود».
حقوق شهروندی، مفهومی سیاسی-حقوقی است. سیاسی از این جهت که رابطه فرد با نظام سیاسی را مد نظر قرار دارد. و حقوقی است بدین علت که حقوق و تکالیفی برای شهروند در ارتباط با جامعه و نظام اجتماعی- سیاسی که از آن پیروی می کند ارائه می دهد.
پس می توان گفت اساسا شهروند امروزی کسی است که وظایف او حقوقش را معین میکند و به همینسبب، شهروند مطلوب شهروندی است که مسؤلانه رفتار کند. یعنی در برابر حقوقش مسئولیتپذیر باشد شود. امروزه، وضع حقوقی شهروند تا حدودی از حمایت بین المللی برخورداراست.
حقوق شهروندی از دیدگاه امام خمینی
در رابطه با حقوق شهروندی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب هم باید گفت: از نظر ایشان انقلاب اسلامی مقوله شهروندی را در ایران احیا کرد. ما قبل از انقلاب اسلامی چیزی به نام حقوق شهروندی نداشتیم. آن چیزی که در ایران مطرح بود بحث ارباب، رعیت، عبد و مولا بود نه بحث شهروندی. لذا انقلاب اسلامی را بانی مقوله شهروندی معرفی می کنند و شهروندی که ایشان مطرح می کنند شهروند کریمانه و متعالی است که هم توجهی به حقوق انسانی آن مطرح می شود و هم تکالیف دینی که برای او کرامت ایجاد کرده اند. این مقوله دوگانه در هیچ فلسفه سیاسی در دنیای معاصر وجود ندارد. معمولا حقوق شهروندی در فلسفه سیاسی غرب حقوقی است که انسانها به صورت قراردادی و قرارداد اجتماعی و وضعیت طبیعی در جامعه پیدا می کنند و هیچ حق ماورائی و حق الهی که انسانها را متعالی کند، آن جا دیده نشده است. مقام معظم رهبری حقوق شهروندی را در مقوله هایی همچون حق زندگی، حق دادخواهی، حقوق انسانی، حقوق سیاسی و غیره می داند. ایشان در این زمینه معتقدند: البته کسی که دشمن نظام است، این طور نیست که نمی تواند در این نظام زندگی کند؛ نه. مخالفان اسلام می توانند در این نظام زندگی کنند؛ کسانی هم که اسلام را اصلا قبول ندارند، می توانند در این نظام زندگی کنند. اسلام نگفته که هر کس در پناه و سایه نظام اسلامی زندگی می کند، باید معتقد به اسلام و مبانی اسلام باشد؛ نه. زندگی کنند و از حقوق شهروندی و امنیت هم برخوردار باشند. اگر دزدی در خانه یک غیر مسلمان را بشکند و برود دزدی کند، آن دزد را هم مجازات می کنند. در مجموع، بین کسانی که به نظام معتقدند و کسانی که مخالف نظامند، در حقوق شهروندی تفاوتی نیست. می توانند زندگی کنند[10].
1- دهخدا، علی اکبر(1373). لغتنامه. تهران: انتشارات دانشگاه تهران. ص10697.
- Cite . 2
3- Civitas.
1- پللو، روبر(1370). شهروند و دولت. ترجمه ابوالفضل قاضی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران. ص1.
2- افروغ، عماد(1387). حقوق شهروندی و عدالت. چاپ اول. تهران: انتشارات سوره مهر. ص 18.
3- کوشا، محمد مهدی(1387). شهروندی. چاپ اول. تهران: وزارت علوم، تحقیقات فناوری، معاونت فرهنگی اجتماعی، دفتر برنامه ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی. ص14-24.
1- صالحی،1384، به نقل از رضائی، اسماعیل(1390)."نقش شهروند مسئول در نظام مردم سالاری دینی"، در اولین کنفرانس بین المللی شهروند مسئول.ص4.
2- جعفری لنگرودی،1370، به نقل از- سیف زاده، سید حسین، نوری اصل، احد(1390)." هویت ملی و حقوق شهروندی در ایران: گفتمان دو سویه و چند سویه ملت - دولت"، فصلنامه مطالعات سیاسی، سال سوم، شماره11. ص146.
3- برایان. اس. ترنر(1386). "مفهوم شهروندی"، ترجمه: کارگزاری، جواد، مجله حقوقی دادگستری، شماره58. ص154-156.
[10] - بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبری، به نقل از سایت پرسمان دانشجویی- اندیشه سیاسی.