دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 70 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های تفکر و نگرشهای ناکارآمد فرزند پروری والدین
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 40
بسیاری از محققان ویژگی های عمومی رفتار والدین-کودک را در سه بعد تعریف نموده اند این ابعاد عبارتند از: الف- گرمی[1]: والدین با محبت به نیازها و علایق کودکان خود، بیش از نادیده انگاشتن و محروم کردن او پاسخ می دهند. ب- نظارت و کنترل[2]: والدین دارای این بعد رفتاری مایلند از نزدیک کودکان خود را نظاره کنند و معیارهای قاطعی برای رفتار داشته باشند و از فرزندان انتظار عملی کردن آنها را دارند ولی لزوماً آنها را تنبیه نمی کنند (برنت[3]، 1997به نقل از بهرامی احسان، باقرپورکماچالی، فتحی آشتیانی، احمدی،1387)؛ ج- بعد درگیر بودن[4]؛ والدین دارای این بعد تنها قادر هستند نگرش ها و رفتارهای کودکان خود را توصیف کنند و از نظر نگرشی کودک محورند (مکونی و مارتین[5]،1992 نقل از بهرامی احسان، کماچالی، فتحی آشتیانی، احمدی،1387).
با توجه به ابعاد رفتاری گرمی و کنترل، بامریند[6] (1991 به نقل از بهرامی احسان، باقرپورکماچالی، فتحی آشتیانی، احمدی،1387) سه نوع الگوی رفتاری والدین را ارائه نمود: الف- الگوی رفتاری قاطع و اطمینان بخش[7]؛ که با تقاضاها و پاسخ دهی بالامشخص می شود ب- الگوی رفتاری مستبد[8] نیز با تقاضاها و پاسخ دهی بالامشخص می شود، ج) الگوی رفتاری سهل گیر[9]؛ که با تقاضای کم و پاسخ دهی بالا مشخص می شود. الگوی تربیتی استبدادی بیشترین رابطه را با ناسازگاری های کودکان دارد.
1-5-1-2-الگوی تربیتی استبدادی
والدین دارای الگوی رفتاری مستبد در امر تربیت کودک خود کنترل زیاد و گرمی کم اعمال می کنند. والدین در این الگوی رفتاری، بسیار متوقع هستند و این الگویی تربیتی مبتنی بر محبت نکردن، سرزنش، انتقاد و سخت گیری است. نگرش والدین این است که«همان کاری را که من گفتم انجام بده» چون انتظار دارند فرزندان بدون چون و چرا از دستورات آنها اطاعت کنند، کمتر به گفتگو با آنها می پردازند، اگر کودک اطاعت نکند به فشار و تنبیه متوسل می شوند. فرزندانی که والدین مستبد دارند، مضطرب گوشه گیر و ناخشنود هستند، آنها زمانی که در تعامل با همسالانشان دچار مشکل می شوند، با خصومت واکنش نشان می دهند. پسرها خشم و سرپیچی زیادی نشان می دهند و دختر ها وابسته می شوند و از تکالیف چالش انگیز عقب نشینی می کنند. این والدین اغلب مقررات شدید و سختی را وضع می کنند که موجب می شود میان آنها و فرزندانشان روابط ارباب رعیتی برقرار گردد. رفتار استبدادی می تواند رابطه ی کودک سرپرست را خراب کرده، احساس امنیت و عزت نفس را کاهش دهد. دختران خانواده های استبدادی بسیار منفعل، کناره گیر و با عزت نفس پایین هستند. این والدین کودکان را به دلیل ناتوانایی هایش سرزنش می کنند و هر خطایی که از کودک سر بزند فوراً با او برخورد می شود. این گروه از کودکان به طور مداوم میان افسردگی (سرزنش خود)، اضطراب (انتظار سرزنش) و حالت دفاعی (سرزنش دیگران) در نوسان باشند. علائم اضطراب و افسردگی دربیشتر خانواده های مستبد یافت می شود(باربر.1996). یکی از مهمترین تفاوت های فرزند پروری مستبدانه و مقتدرانه در مفهوم کنترل روانشناختی[10] نهفته است . در کنترل روانشناختی والدین تلاش می کنند تا احساساتی نظیر احساس گناه و شرم در فرزندان ایجاد کنند (باربر[11]،1996). در هر دو روش والدین از فرزندان تقاضاها و انتظارات بالایی دارند و بر رعایت نظم و مقررات خانواده ها تاکید می کنند و لی تفاوت آنها در این است که در فرزند پروری مستبدانه والدین انتظار دارند فرزندان بی چون وچرا نظرات، ارزش ها و هدف های آنها را بپذیرند در حالی که در فرزند پروری مقتدرانه والدین با فرزندان خود تعامل دارند و تلاش می کنند تقاضاهای خود و مقررات خانواده را برای فرزندان خود تبیین کنند . بنابراین اگر چه در هر دو روش والدین رفتارهای فرزندان خود را بسیار کنترل می کنند ولی در فرزند پروری مقتدرانه والدین از کنترل روان شناختی فرزندان پرهیز می کنند(دارلینگ[12]،1999).
3- warmish
4- Contorol
5-Berndt
6- Involvement
7- Maccoby & Martin
8- Baumrind
1- Authoritative
2 - Authoritarian
3- Permissive
1-Psychological control
2- Barber
3-Darling
فهرست مطالب
عامل های خانوادگی
وراثت و ژنتیک
بازداری رفتاری
دلبستگی
روابط خانوادگی
نزاع زناشویی
کیفیت ازدواج
هم والدینی
تاثیر سازگاری زناشویی بر فرزند پروری و اضطراب کودک
اندازه خانواده، ترتیب تولد و تسلط خواهر و برادری
الگوبرداری والدین
فرزندپروری
الگوی تربیتی استبدادی
فرزند پروری مقتدرانه
الگوی تربیتی سهل گیر
رفتارهای خاص فرزند پروری
شناخت و عقاید والدین
عقاید و شناخت در مورد رفتار اضطرابی
ادراک والدین از کنترل شخصی
شناخت به عنوان واسطه ی فرزند پروری و اضطراب
:سبک های تفکر
نظریه های سبک های هوش
نظریه خود مدیریتی ذهنی
متغیر های موثر درشکل گیری سبک های تفکر
فرهنگ
جنسیت
سن
سبکهای تفکر والدین
مدرسه و شغل
پژوهش ها مربوط به سبک تفکر
نگرش های فرزند پروری
انتظارات نامناسب والدین از کودکان
2فقدان همدلی نسبت به نیاز های کودک
عقیده ی قوی والدین در استفاده از تنبیه بدنی
معکوس شدن نقشهای والد- فرزند
اجحاف در توان واستقلال کودک
منابع
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 675 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 49 |
عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های تفکر و مدیریت دانش
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 49
مدیریت دانش، مفهوم تازه ای نیست. در حقیقت، مدیریت دانش بیشتر حاصل کار تمدن های قدیمی بوده است تا نوآوری های اخیر . کسب و کارهای سازمان یافتة قدیمی، به این دلیل دنبال مزیت رقابتی بوده اند که به آنها اجازه می داد تا حد امکان ، به شکل کارآمدتری به مشتریان خدمت کنند، سودها را به حداکثر برسانند، مجموعه ای از مشتریان وفادار داشته باشند و در صحنة رقابت باقی بمانند. نزدیک به 1500 سال پیش، این مزیت ها در دانش برگزیدة بازرگانان، صنعت گران، پزشکان و مدیران دولتی برای مراجعات بعدی ثبت شده بود . تقریبا 5000 سال قبل، در بین النهرین مردم هزاران لوح رسی را که مربوط به ثبت قراردادهای حقوقی، برآورد مالیات ها، میزان فروش و قوانین بود ند از دست دادند . راه حل این مسأله، شروع به کار نخستین مؤسسه اختصاصی برای مدیریت دانش یعنی کتابخانه بود.
در کتابخانه هایی که در مرکز شهر قرار داشتند، مجموعه ای از لوح ها ، توسط مدیران حرفه ای دانش، مراقبت و نگهداری می شد. ویگ[1] (1997) و پروساک (2001) ادعا می کنند که ریشه مدیریت دانش، به 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد، اگرچه به شکل تخصصی تحت این عنوان نبوده است. با اختراع حروف چاپی متحرک و ماشین چاپ در بیش از 500 سال پیش، کارها برای عموم مردم در غرب بهبود پیدا کرد. با ورود به دورة رنسانس و عصر شکوفایی اقتصادی و فکری، نوع آموزش و چاپ نوشته ها از زبان لاتین به زبان رایج تغییر کرد. در دنیای تجارت، مهارت و تخصص بسیاری از حرفه های با دوام، از طریق کارآموزی منتقل می شد و گاهی اوقات به وسیله کتابها و شکل های دیگر حافظه جمعی تکمیل می شد. تجارت جدید در اقتصاد خدماتی و فراصنعتی آمریکا، عمدتاً بازمانده ای از این شکل سنتی تولید محسوب می شود، به ویژه هنگامی که این امر به فعالیت های حسابداری و ارزشیابی شرکت مربوط می شود. گواهینامه ها و مدارک دانشگاهی از سازمان ها یا اتحادیه های مختلف، برچسب های خودساخته ای برای استفاده مدیران و افراد حرفه ای فراهم کرد تا برای رسیدن به یکی از پست های از قبل تعریف شده، در شبکه سازمانی واجد صلاحیت شوند. این کارکنان دانش مدار به نسبت کارکنان سطوح پایین تر و عملیاتی، تصویر کلی بهتری از کسب و کار در ذهن داشتند، اما زمانی که این کارکنان، فرایند درستی برای تقسیم دانش به شکلی مطلوب در اختیار نداشتند، احتمال تکرار اشتباهات در بخش های مختلف وجود داشت. مروری بر روند تکامل مدیریت دانش حاکی از آن است که مدیریت دانش، در سراسر دوره ها به شکلهای مختلفی حضور داشته، از تصاویر حک شده در لوح های رسی گرفته تا انواع سیستم های فنی و تکنولوژیکی که امروزه انسان با استفاده از آنها، ایجاد فرهنگ دانش مدار و تحقق یکپارچه چهار حلقه خلق، سازماندهی، تبادل، و به کار بستن دانش آن را مدیریت می کند(برگرن[2]، 2003، به نقل از قهرمانی1385).
تعداد زیادی از تئوریسین های مدیریت دانش تکامل بحث مدیریت را به عهده داشتند و توزیع نمود ه اند که در میان آنان برجستگانی همچون پیتر دراکر[3]، پاول استرلوس[4] و پیتر سنگه[5] از آمریکا را می توان نام برد. دراکر و استر لوس من بیشتر در زمینه اهمیت ارتقا اطلاعات و دانش ساده به عنوان منابع سازمانی ، و آقای سنگه (1999) با تمرکز بر روی سازمان های یاد گیرنده ابعاد فرهنگی مدیریت دانش را بوجود آورده اند. آقای اورت راجرز[6] در دانشگاه استانفورد با نفوذ دربحث نوآوری و نیز آقای توماس آلن[7] در دانشگاه MIT[8] در خصوص انتقال اطلاعات و فناوری، 1970 به انجام رسانید که , تحقیقات زیادی را طی سال های 1971 کمک بزرگی را در جهت درک و فهم اینکه مدیریت دانش چیست؟ دانش چگونه تولید می شود؟ چگونه استفاده می شود؟ و به چه طریقی در سازمان ها نفوذ می کند؟ و... را ارائه می دهد. در اواسط سال 1980 اهمیت دانش به عنوان دارایی رقابت در بین سازمانها مشهور گردید . در سال 1980 توسعه سیستم های مدیریت دانش بوجود آمدند که با استفاده کارهای انجام شده در زمینه هوش مصنوعی و سیستم های هوشمند باعث شدند تا مفاهیم تازه ای به عنوان دانش اکتسابی مهندسی دانش، سیستم های برپایه دانش و هستی شناسی بر پایه کامپیوتر به جهان عرضه شود(یاری گر روش، 1382).
[1] vig
[2] bergern
[3] Peter drueker
[4] Pawel strawsman
[5] Peter senge
[6] Evert rogers
[7] Tomas alen
[8] Massachusetts institute of technology
فهرست مطالب
تاریخچه مدیریت دانش و سبک های تفکر
تاریخچه مدیریت دانش
تاریخچه سبک های تفکر
سبک تفکر
انواع سبکها
سبک تفکر قانون گذار
سبک تفکر اجرایی
سبک تفکر قضایی
سبک تفکر مونارشی(سلطنتی)
سبک تفکر سلسله مراتبی
سبک تفکر الیگارشی
سبک تفکر انارشیست
سبک تفکر کلی نگر
سبک تفکر جزئی نگر
سبک تفکر درون نگر
سبک تفکر برون نگر
سبک تفکر آزاد اندیش
سبک تفکر محافظه کار
سبک های تفکر از دیدگاه ژنگ و استرنبرگ
ویژگی ها و اصول سبک های تفکر
عوامل موثر بر سبک های تفکر
مدیریت دانش
فرایند مدیریت دانش
مزایای مدیریت دانش
اهمیت مدیریت دانش
موانع مدیریت دانش سازمانی
عوامل انسانی
عوامل سازمانی
عوامل فرهنگی
عوامل سیاسی
عوامل فنی و تکنولوژیکی
نظریه های مدیریت دانش
ظریه دانش هدفمند تکنولوژی اطلاعات
نظریه تغییر
نظریه جنبة عرضة مدیریت دانش
کسب دانش
ثبت و ضبط دانش
انتقال و تسهیم دانش
خلق دانش
کاربرد دانش
مدیران آموزشی و مدیریت دانش
مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش
راهکارهای پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان های آموزشی
پیشینه تحقیق
پیشینه پژوهش در داخل
پیشینه پژوهش در خارج
منابع
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 16 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2805 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 68 |
مشخصات فایل:
عنوان: پاورپوینت تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان
تعداد اسلاید: 68 اسلاید
قالب بندی: پاورپوینت
فهرست مطالب:
ادوار تمدن بشر
سازمان در پارادایم نیوتنی
مقایسه جهان خطی و جهان دانش بنیان
مولفه های در خور تأمل در جوامع و سازمان های دانش بنیان
ادراک سازی و زمان
تصمیم سازی و زمان
چارچوب مفهومی ادراک سازی و تصمیم در سازمان
پایش و تفسیر محیط،یک فعالیت هوشمندانه سازمانی
تهدید وفرصت های بهره گیری از اطلاعات
پالایه های فرایند پویش محیط
سازمان ها و چالش های تازه
مدل های ذهنی و یادگیری
ارزیابی پیش بینی و برنامه ریزی
چطور افراد٬ واقعیت را درک می کنند؟
ادراک متفاوت افراد از یک رویداد و تصمیم های متفاوت آنها
چرا سازمانها تغییرات محیط را درک نمی کنند؟
تصمیم ها و شهود
تصمیم گیری پویا
سناریو چیست؟
تعریف سناریو
چه زمانی سنا ریو ها بسیار مفید هستند؟
سناریونویسی و کولاژ
خاستگاه سناریو
سناریو از نگاه اندیشهورزان
تفاوت سناریو، چشمانداز و پیشبینی
سناریو ابزار یادگیری
سناریو و کاربرد در اهداف
مقایسه برنامهریزی سنتی و طراحی سناریو
ویژگی و مزیتهای رقابتی سناریو
تفکر موثر سناریو ای
مراحل تفکر سناریو ای
سه اصل اساسی در تفکر سناریویی
اصول مهم در تفکر سیستمی
موضوعات اساسی در شروع سنا ریو نویسی
فرآیند برنامه ریزی بر پایه سنا ریو ها در یک نگاه
شناسائی موضوع یا تصمیم اصلی
شناسائی عوامل کلیدی
مفهوم بافت یا زمینه علّی
شناسائی نیروی پیشران تغییرات
چطور می توان نیروهای پیشران را شناسایی کرد؟
تحلیل مسایل از دیدگاههای مختلف
نگرش به مسائل از زوایا مختلف
رهیافت درهم کنشی دخالت دادن سناریو ها
ارزش سناریوها
سنا ریو به عنوان محصول
سناریوها به عنوان فرایند
ویژگیهای سناریو کارآمد
انواع سناریو
اصول تفکر سناریویی
انواع سناریو
سادهسازی گامهای سناریو
سناریوها و تضادنماها
قسمتی از متن پاورپوینت:
دو عملی که تفکر سناریویی موثر انجام می دهد:
کمک به حداکثر کردن دانش و فهم درباره هر آنچه که نسبتا مشخص است.
کمک به توسعه هوشمندی و آگاهی درباره هر آنچه که نسبتا مشخص نیست و در نتیجه به طور بنیادین توام با عدم قطعیت است.
توضیحات تکمیلی:
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان تفکر سناریویی؛ ابزار یادگیری، ادراک و تصمیم سازی در سازمان های دانش بینان می باشد که در حجم 68 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده که می تواند به عنوان ارائه کلاسی رشته های مجموعه مدیریت مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه علائم و اصول نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و قالب آن را به راحتی می توان به دلخوه تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 20 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 70 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 56 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش... 12
2-1 شیوه های فرزند پروری.. 13
2-1-1 تعاریف شیوه های فرزند پروری.. 13
2-1-2 نظریه ها و دیدگاههایی درباره شیوه های فرزند پروری 14
2-1-2-1 نظریه بامریند. 14
2-1-2-2 الگوی شفر. 17
2-1-2-3 دیدگاه السون. 18
2-1-2-3 نظریه اریکسون. 20
2-1-2-4 الگوی زیگلمن.. 21
2-1-3 نگرش های فرزندپروری.. 24
2-1-4 مزایای سبک فرزند پروری اقتدارانه. 25
2-1-5 تاثیر شیوه های فرزندپروری مقتدارنه بر شایستگی فرزندان 27
2-1-6 طبقه اجتماعی و سبک فرزندپروری.. 28
2-1-7 فرهنگ و فرزندپروری.. 29
2-2 سبک های تفکر. 30
2-2-1 تعریف تفکر و سبک های تفکر. 30
2-2-2 انواع سبک های تفکر. 32
2-2-3 تفکر از دیدگاه جان دیویی.. 36
2-2-4 تفکر از دیدگاه گیلفورد. 37
2-2-5 مراحل تفکر منطقی در مواجهه با مشکلات.. 38
2-2-6 سبک های تفکر از دید استرنبرگ.. 39
2-2-7 رابطه هوش و تفکر. 40
2-2-8 عوامل بستر ساز تفکر. 42
2-3 سبک های حل مسئله. 43
2-3-1 تعاریف و مفاهیم سبک های حل مسئله. 43
2-3-2 دیدگاه نزو در رابطه با حل مسئله. 46
2-3-3 دیدگاه دزوریلا و گلدفرید در رابطه با حل مسئله 47
2-3-4 دیدگاه بدل و لناکس در رابطه با حل مسئله 47
2-3-5 فرآیند حل مسئله. 49
2-3-6 نظریه های حل مسئله. 53
2-4 پیشینه پژوهش های انجام گرفته. 56
2-4-1 پیشینه پژوهش های انجام گرفته در داخل کشور 56
2-4-2 پیشینه پژوهش های انجام گرفته در خارج کشور 57
دسته بندی | حقوق |
بازدید ها | 33 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 418 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 66 |
عنوان: تحقیق حمایت از حقوق ماکیت فکری در فقه و حقوق ایران و کنوانسیونهای بین المللی
دسته: حقوق
فرمت: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 66 صفحه
این فایل شامل تحقیق جامع و کاملی با عنوان " حمایت از حقوق ماکیت فکری در فقه و حقوق ایران و کنوانسیونهای بین المللی " می باشد که در حجم 66 صفحه با فرمت word تهیه شده است که میتواند به عنوان کار تحقیقی رشته حقوق مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
چکیده
مقدمه
سوالات تحقیق
فرضیه های تحقیق
اهداف تحقیق
نوع روش تحقیق
مفهوم حقوق مالکیت فکری
مفهوم مالکیت فکری از دیدگاه حقوق عرفی
مفهوم حقوق مالکیت فکری از دیدگاه فقه
سابقه تاریخی حقوق مالکیت فکری
سابقه تاریخی در جهان
سابقه تاریخی در حقوق ایران
کنوانسیونها و موافقتنامههای بین المللی حمایت از مالکیت فکری
کنوانسیون ژنو برای حمایت از تولید کنندگان صفحات صوتی در برابر تکثیر و نسخه برداری غیرمجاز صفحات صوتی آنها(1971)
کنوانسیون بروکسل مربوط به توزیع سیگنالهای حامل برنامه که با ماهواره مخابره میشوند
موافقتنامه استراسبورگ در مورد طبقهبندی بین المللی اختراعات
معاهده قانون علامت تجاری
موافقتنامه وین در مورد طبقه بندی بینالمللی عناصر تصویری علایم
موافقتنامه مادرید در مورد جلوگیری از نصب نشانههای منبع غیرواقعی یا گمراه کننده برکالا
موافقتنامه لوکارنو برای ایجاد طبقهبندی بینالمللی طرحهای صنعتی
مقررات حمایت از حقوق مالکیت فکری در حقوق ایران
قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان و هنرمندان مصوب 1348
قانون ترجمه و تکثیر کتب و نشریات و آثار صوتی مصوب 1352
حقوق مالکیت فکری در ایران
ضرورت تدوین و طراحی نظام مالکیت فکری
نواقص و ابهامات موجود در قوانین و مقررات مربوط به حقوق مالکیت فکری
پاره ای از اندیشههای فقهی در خصوص حقوق مالکیت فکری
حقوق پدیدآورندگان در فقه
حق تالیف از دیدگاه فقه
حق گواهی نامه اختراع از دیدگاه فقه
اسم تجاری از دیدگاه فقه
فهرست منابع
تحقیق تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.